2016: Juni-Oktober

Juni 2016 inleddes med ännu ett veterinärbesök för Svante. Denna gång var det dags för operation av andra knäskålen. För att slippa gå med plasttratt hela våren/sommaren köpte vi en uppblåsbar nackkrage till honom, såg ut som att han gick omkring med en badring, stackaren.

Jag hade en period när jag körde sinnes mycket marklyft. Så marklyftfredag var någonting som implementerades hos oss. :)

Vi gick ett antal varv på discgolfbanorna. Jag är ingen naturbegåvning, om man säger så.

Vi styrde upp ett gäng middagar med mexikanskt tema varje gång.Simon briljerade med sina matlagningsskills och alla andra åt med god aptit.

I juli var det dags för semester och jag startade semestern med en tripp till Gällivare för att träffa vänner och familj.

Jag, Claes och Svante tog en promenad upp på Dundret och såg midnattssolen. Svante var mindre nöjd.

Claes fick en resa till Prag av mig i 25-årspresent och det bar av i juli. Men först hann vi med en weekend i Stockholm med god mat och Pokémonjakt. I Prag dracks det litervis med öl, det promenerades en hel del och så åkte vi häst med vagn.

Från Prag bar det av direkt till Claes mammas stuga där vi lagade frukost över öppen eld och bara myste på.

Sedan har vi friluftat en del och njutit av naturen.

Semestern avslutades med besök från Josef. Vi hängde lite på stranden.

I augusti tog jag ledigt ett par dagar för att dra och fjällvandra. Vi rörde oss kring Nikkaloukta och Abisko och det hanns även med en dagstur till Trollsjön. Vi bytte hund med Claes syster då Svante inte riktigt är fjällvandringsmaterial.

I september fick jag prova på att undervisa på universitetet. En utmaning! Som en del av undervisningen hängde jag med på en studieresa runtom i Norrbotten där jag skulle köra runt studenterna i en minibuss för att titta på broar. Varningsskylten i minibussen var lite oroväckande.

Första veckan i september åkte jag till Göteborg igen för att hälsa på brorsan och Helena och för att medverka på Helenas dotters dop där jag blev gudmor för första gången. ♥

I mitten på åkte vi en helg till Köpenhamn och gick på ölprovning, såg lustiga skyltar och jag firade min födelsedag med att käka smørrebrød.

Halloween firades uppe i Gällivare och vi passade på att spöka ut oss.