Juni -15

Juni månad inleddes med Vårruset i regn, blåst och motvind. Första veckan i juni tog jag ledigt redan på torsdagen för att hämta upp Helena på Kallax. Vi hade en trevlig helg ihop då vi mest vandrade. Helena, som ska till Rumänien och vandra i sommar, tyckte nämligen att ett Luleåbesök var ett ypperligt tillfälle att gå in vandringskängorna.

Vi vandrade (och skuttade) genom skog och mark

Matpaus vid Hertsöträsk!

När Svante blev trött fick han åka ryggsäck

Första dagen gick vi ca 20 km. Mina skavsårsblåsor hade utvecklat egna blåsor. :( Dagen därpå gick vi upp på Bälingeberget.

Svante njöt av utsikten

Sedan orkade vi inte göra mycket mer än att beställa hem mat och sträckkolla Ex on the beach.

Under veckan som kom drog min mobil iväg på semester till Ljungby, jag hängde mest med Fredde och Claes och helgen därpå hade jag besök av mina föräldrar. Vi spenderade en heldag på Media Markt och gick sedan ut och åt för att fira Josefs examen.

Duktiga maskiningenjören!

Sedan var det dags för en kortare arbetsvecka igen då det var midsommar. Stämplade ut tidigt på torsdagen, packade bilen och hämtade upp Fredde för en roadtrip. Vi körde i ett sträck till Sala där vi slaggade hos hans föräldrar och sedan gasade vi vidare mot Falun för midsommarfirande.

I Falun stannade vi till hos Ellens familj som hade en udda placering av sin studsmatta.

Jag fick se den stora Dalahästen! :D

Midsommarhelgen firades i en sommarstuga strax utanför Falun med ett härligt gäng. Vi grillade, rodde ut med båt och försökte fiska, lekte, åt gott, festade och bara hade kul.

Man tager vad man haver!

Svante var med på ett hörn!

Efter ett kvällsdopp fick min jacka agera second skin åt Barden

Jag hade swag i skogen!

Fredde agerade yogainstruktör. Man ska ju tänka på hälsan och allt det där.

Helgen efter midsommar blev jag medlurad till stadsfesten i Skellefteå, så det blev en tvådagars igen!

Vi festade till det på campingen

Jag och Cläjs såg Magnus Uggla och var sådär töntiga

Jag hittade en otroligt smickrande mössa

Vi levde på hälsokost

På lördagen fick vi kanonväder!

I vanlig ordning var det någon som skulle åla sig in i min jacka

Jag tog tillfället i akt och färgade håret, men Claes var som vanligt för hungrig för att ens märka något!

Direkt efter Stadsfesten drog vi till Claes mammas stuga för att hämta upp Svante som varit där på semester över helgen.

Cläjs styrde upp käk!

Sen drog vi till Piteå och gick på promenad och spände oss

Förra måndagen skämde Fredde bort mig med spakväll, film och tapas. ♥

... för att sedan när jag kom hem mötas av en Claes som gjort rostbiff åt mig. Har haft en fantastisk juni månad. Nästan för bra för att vara sann och jag undrar litegrann vad jag har gjort för att förtjäna att få ha alla dessa fina människor i mitt liv. Nu är det nedräkning inför semestern och jag är övertygad om att det, vädret till trots, kommer bli en fortsatt toppensommar! :)