Resten av året - 2014

Så var det 2015 och det känns som att en årsresumé kanske vore på sin plats. Jag börjar väl där jag slutade sist (juni månad) och betar av höjdpunkterna av det senaste halvåret.

Har funderat fram och tillbaka på huruvida jag kanske borde låta bli, men hur som helst tycker jag ändå att det är väldigt roligt att kunna gå tillbaka och se vad jag gjort, så jag behåller bloggen som min egen dagbok. Må hända att jag lösenordsskyddar den. Den som lever får se. =)

I mitten av juni mötte jag upp Sofia och Erica på Arlanda för en långhelg i Stockholm.

Vi hade ett riktigt partyrum på hotellet ;)

Vi började med en supergod middag på Vassa eggen.

Huvudeventet för helgen var Summerburst och Sofia såg till att göra mig tjusig

Vi hade askul!

Förutom festivalhäng hanns det med shopping, god mat och utgång. Skön start på sommaren, som visade sig bli den varmaste på 130 år (?). Olyckligtvis nog hade jag bestämt mig för att jobba nästan hela sommaren så jag spenderade århundradets värmebölja inne på ett svalt kontor. :P Jag var ju iallafall ledig på helgerna och Isabelle kom ner på besök en helg i juli för lite tjejhäng och fest.

Vi startade festhelgen med en rom-melon :D

Jag såg till att ta ledigt en vecka i början av augusti och då tog jag, Janne och Emil med oss supersaaben på en roadtrip söderut.

Vi stannade lite här och var för att ta en badpaus

Ett stopp var vid Dragon Gate (?) - detdär stora kinatemplet vid E4. Alltid undrat var det är!

Några dagar spenderades i Stockholm där vi bland annat for på Gröna Lund. Oturligt nog prickade vi in sommarens kanske enda regniga dag då tidernas åskskur drog in över Stockholm och slog ut all ström på Gröna Lund. Så vi fick sitta och häcka i skrattkammaren i väntan på bättre tider.

Häng i skrattkammaren

Vi kikade på häftiga fiskar och sjöhästar

... ett besök på Vasamuseet hanns också med!

På vägen norrut gjordes också några badstopp. Här i Hudiksvall!

Vår roadtrip avslutade vi med ett par dagar längs Höga kusten, en jäkla massa rödspätta och ett besök i en gigantisk trädgård. Kul att få se så mycket!

I början av september mötte jag upp Helena för lite häng i Stockholm. Det hanns med en trerätters, en massa promenerande, god glass och statyjakt. I mitten av September fyllde jag 25 och eftersom jag alltid tyckt att man blir vuxen på riktigt vid 25 års ålder bestämde jag mig för att vara riktigt barnslig och anordna ett barnkalas.

Ballonger på dörren är ju ett måste!

Jag hade köpt en heliumpump dagen till ära :D

Efter tårtan var det dags för fiskedamm!

Helgen efter min födelsedag åkte jag och Janne till Oulu på sparesa och bara tog det allmänt lugnt. Vi stannade på Ikea på hemvägen och uppsökte ett stammisställe som vi brukar stanna till vid när vi åker bil genom Finland. Sedan har jag mest jobbat under oktober och november månad, som förövrigt var två riktigt dåliga månader som jag hade kunnat leva utan. I december började julkänslorna infinna sig och jag inhandlade en julkalender till min lilla prins.

I början av december mötte jag upp Helena på Arlanda där vi gemensamt flög vidare till Miami.

Lyckliga turisterna på flyget

Vi hyrde en bil och första dagen åkte vi ut till Everglades nationalpark där vi åkte airboat

Vi fick se alligatorer på riktigt nära håll

Sedan åkte vi vidare till Naples som hade den finaste stranden jag någonsin sett!

En dag bestämde vi oss för att åka till Key West. Det var rätt långt att köra, men jättevackert att åka längs Florida Keys. Glad att vi åkte!

7-mile bridge - SJUKT lång bro!

Det var fullt av julpynt överallt i Key West

Helena hittade något att roa sig med på stranden

Schysstaste namnet på en båt!

Vi besökte USA:s mest södra punkt

... och tog lite bilder i soluppgången

Jag hade en egen gata

Mysig hotellveranda

I Key West såg vi det mest julpyntade huset vi någonsin sett. Ignorera ljudet i filmen. Är tydligen så man låter efter att man druckit en (!) mojito. Undrar vad deras elräkning gick på...

På väg mot Miami stannade vi på Hooters för att käka en god burgare och spana rumpor.

Sedan hanns det med en HEL del shopping och lite strandhäng.

Jag hittade ett strandgym! :D

Vi åt sån där hälsosam, amerikansk mat

Väl hemma hann jag bara jobba en vecka innan det bar av norrut för 16 (!) dagars julledighet!

SÅÅÅ fint i Gällivare

Vi firade jul hos mina föräldrar och jag fick jättefina julklappar.

Svante, däremot var nog inte fullt lika nöjd över sin tröja...

Nyår firade vi här i Luleå i en liten stuga. Vid tolvslaget låg vi i en badtunna och skålade i champagne och rökte cigarrer medan fyrverkerierna smällde och isbrytarna tutade. Lugnt och avslappnat!

2014 har varit ett år då jag lärt mig väldigt mycket. Men jag skulle ljuga om jag skulle säga att det har varit ett lätt år för mig. Erfarenheterna har många gånger varit dyrköpta. Så skall jag ge mig själv någon typ av nyårslöfte för 2015 så skulle det nog vara att lyssna mer på mig själv och att skitsaker faktiskt kan vara skitviktiga. Har hittills fått en riktig drömstart på detta året och jag ska göra mitt bästa för att se till att resten av året fortsätter i samma spår!